fbpx

ללכת יחפים - כדאי ומומלץ

שיתוף ב facebook
שתפו
שיתוף ב twitter
צייצו
שיתוף ב email
שלחו

למה ממש כדאי לכם ללכת יחפים

כמורה ליוגה ב-20 ומשהו השנים האחרונות יצא לי להתבונן על אלפי כפות רגליים יחפות. אפשר לומר שעשיתי דוקטורט בכפות רגליים. למעשה הייתי אפילו מגדיל ואומר שיש לי מעט פטיש לכפות רגליים. בעיניי זה אחד מאברי הגוף המרתקים והיפים שיש.

פלא הנדסי
כף הרגל שלנו היא פלא הנדסי, לא פחות. 26 עצמות, 33 מפרקים ומעל 100 שרירים וגידים. שטח פנים קטן שנושא עליו משקל רב ומרוכז. בכף הרגל יש מספר קשתות שמטרתן בלימת זעזועים וחלוקת עומסים. כמו שאמרתי – פלא.

תסגרו אותה בקופסה
רבים מבני האדם בעת העתיקה, כמו ההינדים, היוונים והמצרים, התהלכו יחפים והיוונים אף השתתפו יחפים במשחקי הספורט שלהם (מקור האולימפיאדה המודרנית). עם עלייתה של האימפריה הרומאית החלו לסגור את כפות הרגליים בקופסה קשיחה, לה אנו קוראים: "נעל".

להתחבר לאדמה – להתחבר לקדושה
"…שַׁל נְעָלֶיךָ מֵעַל רַגְלֶיךָ כִּי הַמָּקוֹם אֲשֶׁר אַתָּה עוֹמֵד עָלָיו אַדְמַת קֹדֶשׁ הוּא"
או במילים אחרים: "יאללה יאללה, תוריד נעליים ותתחבר לקדושה, יא מוזס".
הדוגמה העברית שלעיל הנוגעת בקשר בין רגליים יחפות לקדושה היא דוגמה אחת מני רבות לחשיבות של רגליים יחפות ומגע עם האדמה.
למעשה, כמעט בכל דרך רוחנית או דת ממוסדת קיימות דוגמאות, הלכות או ציווים מפורשים להשלת הנעליים בכניסה למקום קדוש.
בנצרות, באיסלאם, ביהדות, בהינדואיזם, בטאואיזם, בבודהיזם – בכולם קיים הקשר הזה.

כמובן שלנעליים יתרונות ברורים כמו הגנה על כף הרגל מקור ומדברים קטנים ונושכים, אבל כמו הרבה דברים בעת המודרנית, קצת הגזמנו עם הסטריליות ולמעשה, כפי שאדגים לכם עוד רגע, ישנם יתרונות בריאותיים מובהקים להליכה בכפות רגליים יחפות.

היתרונות הבריאותיים בהליכה יחפים

1. זרימה אנרגטית ומניעת דלקות
הליכה בכפות רגליים יחפות על אדמה טבעית (לא על אספלט או בטון) יוצרת הארקה בין הגוף שלנו לאדמה. הזרימה האנרגטית והתנועה המכנית יכולים לעזור מאד בריפוי ומניעת דלקות.

2. שיפור זרימת הדם
הליכה בכפות רגליים יחפות מאפשרת תנועה חופשית של העצמות, המפרקים, הגידים והשרירים בכף הרגל. התנועה הגמישה הזו, של פשיטה וסגירה, עוזרת לשפר את זרימת הדם בכף הרגל ומשפרת מאד את הבריאות.

3. הפחתת צמיגיות הדם והקרישה והורדת הסיכון למחלות לב וכלי דם
ישנם מחקרים שהראו שהליכה ברגליים יחפות עוזרת להפחית את צמיגיות הדם ואת הקרישה בתאי דם אדומים, מה שמפחית בצורה משמעותית את הסיכון למחלות לב וכלי דם.

4. רפלקסולוגיה חינם
בהליכה יחפים, במיוחד על משטחים לא ישרים או על אבנים, אנחנו מפעילים לחץ על נקודות שונות בכף הרגל שנקראות נקודות אקופונטורה. עם קצת תשומת לב מאד קל להרגיש את ההשפעה המיטיבה של הפעלת הנקודות הללו בשיפור הסרקולציה של הזרימה האנרגטית בגוף כולו. בסין, למשל, הקימו 'שבילי רפלקסולוגיה' מרוצפים באבנים חלקות בגדלים שונים כדי שאנשים יוכלו ללכת עליהן יחפים. הפעלת הנקודות הללו משפרת את הבריאות הכללית של הגוף ומפחיתה מתח וחרדות.

5. שיפור היציבה ומניעת כאבי גב
הליכה ברגליים יחפות, בעיקר על משטחים לא שווים (כמו אבנים, חול ים, אדמה ודשא) משפרת מאד את היציבה כי שרירי הרגליים, הגידים והמפרקים בכף הרגל עובדים בצורה הרבה יותר הרמונית והוליסטית. חיזוק שרירי הרגליים והמפרקים בצורה כזו משפרת מאד את היציבה ועוזרת למנוע כאבי גב.
פרישת הבהונות בזמן הליכה יחפה מאפשרת חלוקת משקל רחבה יותר ועוזרת גם היא לשיפור היציבה.

6. עור חלק ופילינג טבעי
ללטאות, שהעור שלהן מתחכך באופן תדיר באדמה, יש עור חלק להפליא. בדומה לכך, הליכה בכפות רגליים יחפות (במיוחד על משטחים טבעיים כמו חול או אדמה) תעשה פילינג טבעי לכף הרגל, תסיר תאי עור מתים ותעזור למראה ותחושה חלקה יותר של כף הרגל.

7. הפחתת פציעה בכפות הרגליים ומניעת זעזועים בעמוד השדרה
המדרסים המובנים בתוך הנעל עלולים ליצור החלשה ואף ניוון של הקשתות התומכות בכף הרגל. ככל שהקשתות הללו יהיו חזקות וגמישות, הדבר יוביל במישרין לבלימה טובה יותר של זעזועים בעמוד השדרה ואף הפחתה בפציעות בכף הרגל עצמה. הליכה נכונה ומודעת בכפות רגליים יחפות עוזרת לשקם מקרים של פלטפוס או אולפוס (תת מתח או אובר מתח של הקשתות בכף הרגל), מחזקת את הקשתות ומגמישה אותן.

מדי, אם מצאת את המידע הזה מועיל, אולי שיתוף שלו עם חבריך ישמח אותם?
לחיי בריאות טובה יותר!

רוצה לדעת מתי שיעור אקא-יוגה הבא?

ללוח זמני השיעורים

יצירת קשר והרשמה לרשימת תפוצה

ספטמבר, 2019

שני16ספט8:3010:00שיעור יוגה בזכרון יעקבשיעור בוקר – קבוצת מתחילים בינוני8:30 – 10:00 סטודיו בזכרון יעקב

שלישי17ספט7:207:20שיעור יוגה בבנימינה – יום שלישיסוג השיעור: אקא ויניאסה יוגה / אופי השיעור: שיעור בוקר לפני העבודה / רמה: מתחילים7:20 – 7:20 סטודיו נגה, השריג 2

שלישי17ספט19:0020:30שיעור יוגה בכפר-סבא – ימי שלישי בערבסוג השיעור: אקא ויניאסה יוגה / אופי השיעור: שיעור ערב מאתגר / רמה: מתרגלים מעל שנה19:00 – 20:30 מרכז מיוגהג'ים, רחוב התע"ש 11

חמישי19ספט8:308:30שיעור יוגה בבנימינה – יום חמישיסוג השיעור: אקא ויניאסה יוגה / אופי השיעור: שיעור בוקר לפני העבודה / רמה: מתחילים8:30 – 8:30 סטודיו נגה, השריג 2

שישי20ספט8:3010:00שיעור יוגה בפרדס-חנה – ימי שישי בבוקרסוג השיעור: ראג'ה יוגה / אופי השיעור: דגש על טכניקות מדיטציה וריכוז / רמה: כל הרמות8:30 – 10:00 סטודיו צ'איה, החסידה 9

הראה עוד שיעורים

16אוק(אוק 16)0:0024(אוק 24)0:00חופשת יוגה לניקוי הגוף והנפש בגוקרנה, הודו בליווי ניב דור כהן0:00 – 0:00 (24)

חמישי31אוק0:000:00קורס העמקה באמנות היוגה כולל תעודת הוראה0:00 – 0:00

גלילה לראש העמוד

בבקשה למלא את הפרטים הבאים וקישור ישיר להרצאה ישלח למייל שלך

בבקשה למלא את הפרטים הבאים וקישור ישיר לסרטון ישלח למייל שלך

חדשות אקא יוגה

ערב מבוא לקראת קורס העמקה באמנות היוגה
יתקיים ביום חמישי 26.9 בשעה 19:00 בפרדס-חנה. לפרטים על הקורס – לחצו כאן

חדש! מדיטציות מודרכות ללא תשלום בעברית ובאנגלית
תנו למדיטציות לקחת אתכם פנימה, לתוך השקט.
להורדת המדיטציות – לחצו כאן

מי ייתן וכל הברואים יהיו מאושרים
אקא-יוגה © כל הזכויות שמורות
X
דילוג לתוכן