תמונות וסרטונים > תמונות של תנוחות יוגה

"התנוחה יציבה ונינוחה" - "sthiram sukham asanam" פטאנג'אלי יוגה סוטרה

תפריט פנימי מהיר: תנוחות עמידה | תנוחות כפיפה לפנים | תנוחות הקשתה לאחור | פיתולים | תנוחות שיווי משקל על הידיים | תנוחות הפוכות |

Share on facebook
שתפו
Share on twitter
צייצו
Share on email
שלחו

תנוחות עמידה

תנוחות העמידה של היוגה הן הבסיס והמוצא. השתרשות נכונה אל האדמה, כאשר הרגליים חזקות אך מתמסרות, שולחות שורשים אל האדמה ועוזרות לגוף לצמוח מעלה, מהווה נדבך מרכזי ביוגה-אסאנה. הרגליים הן אבר הפעולה של אלמנט האש וברגע שנוצרת השתרשות, פלג הגוף העליון מהאגן מעלה הופך קל יותר ומאפשר זרימה חופשית של אלמנט האוויר. מיזוג נכון של אלמנט האש והאוויר בעזרת תנוחות העמידה יוצר חום בגוף. החום עוזר לאלכימיית היוגה להתרחש.

תלמידים מספרים...

"אני מגיעה לשיעורים לא בגלל השיטה אלא בגלל המורה. בכל רמח אבריו הוא מייצג וחיי את מה שהוא מלמד, וכאלה מורים אני מבקשת לעצמי. כזו מורה אני לתלמידיי... בזכות מי שהוא - בכנות, ביושר הפנימי, בהתמדה, וכמובן במיומנות ובהשראה... תודה על מה שאתה ומי שאתה עבורנו, ואדבר בשמי - עבורי - מקור להשראה."
תמר שיר

תנוחות כפיפה לפנים

תנוחות הכפיפה לפנים של היוגה מחיות את עמוד השדרה, מאריכות את השרירים האחוריים של הרגליים ומכנסות את התודעה של המתרגל פנימה. התכנסות זו הנקראת "פראטייהארה" בסאנסקריט היא שלב הכרחי בדרך לחווית המדיטציה והריכוז העמוק – מטרת היוגה.

בהרבה מתנוחות הכפיפה לפנים, הראש נמצא מתחת ללב, דבר המקל על פעולתו של האחרון ומאפשר לו לנוח.

 

תלמידים מספרים...

"עבורי אחד הדברים שהכי מאפיינים את ניב (ואני אוהב חלק זה מאוד) זה השינוי. האפשרות לתרגל דברים כל פעם בסדר אחר, באופן קצת אחר. השינויים האלו לא מאפשרים להיכנס לרוטינה ושומרים אותי לפחות ערני מאוד. אני מעריך את היכולת שלו לגוון ועבורי זו נקודה משמעותית ביותר בתרגול ובחוויה שסביב התרגול."
דני רווח

תנוחות הקשתה לאחור

תנוחות ההקשתה של היוגה פותחות את בית החזה, מאפשרות נשימה עמוקה יותר ומעוררות את הגוף. הקשתה נכונה של הגב לא אמורה לגרום לכאב, ונדרשת הבנה והפנמה של עקרונות התרגול כדי להגיע לתוצאות של גב גמיש ללא עומסים ופציעות.

תלמידים מספרים...

"הגעתי לשיעורי היוגה של ניב מאותגרת עם גמישות מפרקים מוגבלת ונשימה לקויה. במהלך החודשים האחרונים למדתי לנשום ואני חווה תהליך של שינוי בהגדלת טווח התנועה. לא חשוב באיזה מצב תודעתי אני מגיעה למפגש - תמיד אני יוצאת משוחררת, נקייה. אני מוצאת שילוב מדהים בין תרגול מאתגר והרפיה משחררת. באופן מלא ובכל מובן. תודה לך ניב שנטעת בטחון למול הספקנות שלי ביכולתי להתאים ליוגה. תודה על הפנים המאירות והרוח הטובה."
ליאורה שלו

פיתולים

חשיבותו של עמוד השדרה בתרגול היוגי הוא עצום. עמוד השדרה הוא המרכז ובתוכו עוברים העצבים בדרכם אל כל איברי הגוף. עמוד שדרה גמיש וחזק מאפשר תנועה גמישה במרחב, כזו שמעניקה התנהלות יומיומית ללא שום תחושת חוסר נוחות או כאב. בנוסף לחשיבות הפזיולוגית של עמוד השדרה, היוגים מייחסים לו חשיבות מיסטית ראשונה במעלה. לפי ידע היוגה, בתוך עמוד השדרה ומסביבו ממוקמים 3 מעברי אנרגיה עיקריים: Ida, Pingala & sushumna. למעברי אנרגיה אלו תפקיד מרכזי בחווית הסמדהי, ההארה היוגית.

niv-dor-cohen-class

תלמידים מספרים...

"אני מנהלת סטודיו מעל עשור שנים. הבאתי מגוון מאמנים לסטודיו שיעבירו שיעורי יוגה עם סגנונות רבים. אך הכיתות נשארו ריקות. כשניב הגיע הוא שינה את המצב. אני שומעת עד כמה התלמידים מרוצים, מתמסרים לשיטה. ניב מלמד אותם לנשום מחדש."
נגה לוי

תנוחות שיווי משקל על הידיים

לכל תנוחת יוגה יש חשיבות בשמירה על גוף בריא ותודעה גמישה. לכל תנוחת שיווי משקל ישנה השפעה לא רק על האספקט הפיזי שלנו – הגוף, אלא גם על התודעה הקשורה אליו קשר הדוק. למעשה ניתן לומר שהתודעה שלנו היא זו היוצרת את גופנו. תנוחות שיווי משקל אם כן מעניקות למתרגל שיווי משקל פיזי ונפשי. כאשר אנו עומדים על הידיים, מתהפכת כל תפישת עולמנו. למעלה הופך מטה ולהפך. החלפת מושגים זו קורית עם הזמן גם באספקט המנטלי – מה שבעבר משך אותנו, היום דוחה אותנו ולהפך. התודעה מתעדנת.

תלמידים מספרים...

"רציתי לומר שהיה מעולה אתמול בשיעור! לא האמנתי להשפעה של זה על הגוף, האיזון והאנרגיות (וגם הרעב!) שזה נתן לי. בעבודה שלי כמתכנת אני בעיקר יושב רוב היום ולא זז והדבר הזה מתחיל להשפיע עלי לרעה בכל מה שקשור לאיזון הגוף וכבר אתמול אחרי שיעור אחד מיד הרגשתי בהבדל. תודה רבה!"
מיקי ברקוביץ

תנוחות הפוכות

התנוחות ההפוכות מאפשרת למתרגל/ת לחוות מצב "הפוך". גם פיזי וגם תודעתי. הלב יכול לנוח מפעולתו הסיזיפית הנצחית, המשקל של אברי הבטן על רצפת האגן מוסר ונוצרת תחושת קלילות בכל החלק התחתון של הגוף. יחד עם זאת, אל פלג הגוף העליון מוזרם דם בכמות גדולה יותר מבדרך כלל, דבר המאפשר לתהליכי טיהור ותיקון להתרחש בקצב מואץ.

תלמידים מספרים...

"In Niv's yoga class I have rediscovered my love of yoga and feel that I have found a wonderful teacher. The classes are making my body well and stronger and the breathing and relaxation teaching are so beautifull and are a gift."
Lin Gordon

* תמונות התנוחות בסטודיו צולמו ע"י הצלמת המוכשרת ליאורה צור

[mashshare]